Я так запутался в написании кода для своей собственной игры
Could you guy help me for a second? I have a problem with my game programming. I planned to make a game by Unity to help student enjoy their study. It will be a multiplayer FPS game, players will shoot each other, if someone is shot, there is an question appears in the screen and the one who was shot, has to answer the question. In case the player choose the wrong answer, they will lose a chance to continue the battle. I want to insert question packs for the player so when they got shot, the question will be exported randomly to the screen (but not repeat the questions which were exported) but i have no idea how to write the code, btw i'm using C#. I wonder if anyone could help me with this? Thank you for taking the time reading, and sorry about my poor English.
Что я уже пробовал:
это первый раз, когда я пытаюсь что-то вроде написания кода для своей собственной игры, поэтому я действительно запутался, я просмотрел в интернете, но это не помогло.
F-ES Sitecore
Вы хотите, чтобы мы рассказали вам, как кодировать многопользовательскую игру fps? На форуме "быстрые ответы"? Вы говорите о сотнях тысяч строк кода, охватывающих множество дисциплин. Unity поставляется с образцами проектов для многих основных типов игр, включая 3D-игры, поэтому я бы начал с этого образца проекта. Учебник для проекта проведет вас через внесение изменений в проект, чтобы вы познакомились с ним. Unity coding имеет огромную кривую обучения, она не тривиальна и не для неопытных.
kaity by
большое спасибо! я немного тороплюсь, мне нужно сначала начать с простых.